PROJECTE EDUCATIU
L'infant és protagonista dels seus processos d'aprenentatge i, per tant, és capaç de decidir el què, el com i el quan des de la llibertat d'acció, de pensament i de moviment; això el porta a tenir una major autonomia.
La vida quotidiana forma part del dia a dia dels nostres infants a l'escola: els moments dels àpats, els canvis de bolquer, les entrades i sortides, el descans, la higiene de mans i cara, etc. Donem el temps i l'espai necessaris.
El joc, que és innat i espontani en cadascú, permet descobrir, explorar el món i relacionar-se amb els altres.
Una selecció acurada d'espais i materials, permet als infants desenvolupar-se partint de les necessitats i motivacions.
El moviment lliure afavoreix el desplegament de les capacitats de cada infant segons el seu ritme maduratiu. És l'infant qui dirigeix el seu propi moviment, no l'adult.
L'adult acompanya i dóna seguretat a l'infant en tots els processos.
La relació família i escola és bàsica per crear un ambient proper acollidor i de confiança.
A través de la comunicació, la interacció i les trobades s'afavoreix el treball conjunt en relació amb l'educació de l'infant.
L'entorn de la llar és un privilegi. Durant el curs es fan passejades per conèixer el poble i també es duen a terme trobades entre les famílies i els diferents centres del municipi.
Entenem el nostre centre com una escola oberta on pugui participar tothom.
La vida quotidiana forma part del dia a dia dels nostres infants a l'escola: els moments dels àpats, els canvis de bolquer, les entrades i sortides, el descans, la higiene de mans i cara, etc. Donem el temps i l'espai necessaris.
El joc, que és innat i espontani en cadascú, permet descobrir, explorar el món i relacionar-se amb els altres.
Una selecció acurada d'espais i materials, permet als infants desenvolupar-se partint de les necessitats i motivacions.
El moviment lliure afavoreix el desplegament de les capacitats de cada infant segons el seu ritme maduratiu. És l'infant qui dirigeix el seu propi moviment, no l'adult.
L'adult acompanya i dóna seguretat a l'infant en tots els processos.
La relació família i escola és bàsica per crear un ambient proper acollidor i de confiança.
A través de la comunicació, la interacció i les trobades s'afavoreix el treball conjunt en relació amb l'educació de l'infant.
L'entorn de la llar és un privilegi. Durant el curs es fan passejades per conèixer el poble i també es duen a terme trobades entre les famílies i els diferents centres del municipi.
Entenem el nostre centre com una escola oberta on pugui participar tothom.